Τρίτη 31 Μαρτίου 2015

Έρωτας στο Samis

Έρωτας στο Samis
Στην οδό Φυλής -στο δρόμο των στεναγμών, όπως κωδικοποιήθηκε στη λαϊκή συνείδηση, με την αμφισημία της λέξης προσλαμβάνοντας είτε την έννοια της ηδονής είτε της εξαθλίωσης- ανάμεσα στα κόκκινα φωτάκια των δεκάδων οίκων ανοχής και τις κατεβασμένες γρίλιες των λίγων μόνιμων κατοίκων, γύρω στις 11 το βράδυ σ' ένα πλαίσιο απόκοσμης ηρεμίας ανάβει η ταμπέλα του Samis. Το Samis είναι ένα gay bar, όχι εγγεγραμμένο απαραίτητα στους LGBT οδηγούς με το σηματάκι του ουράνιου τόξου. Δεν ακολουθεί τα βήματα ριζοσπαστικοποίησης και ορατότητας της gay κοινότητας. Είναι βγαλμένο και κουβαλάει ακόμα την εποχή της «ντουλάπας», ενσωματώνοντας μια κουλτούρα inside the doors cruising. Απευθύνεται στην πραγματικότητα σε άνδρες που αναζητούν ομοφυλόφιλο σεξ με ή χωρίς λεφτά.
Άνδρες μεγάλης ηλικίας, συχνά παντρεμένοι με παιδιά, που υποδύονται τη μέρα το πρότυπο του «νοικοκυραίου» αναπαράγοντας τη δομή της ετερόφυλης πυρηνικής οικογένειας, ξετυλίγουν σ' ένα προστατευμένο περιβάλλον σκοταδιού και ανωνυμίας την ομοφυλόφιλη σεξουαλική τους φαντασίωση. Gay που έχουν κάνει coming out αλλά δεν εκπληρώνουν τις νόρμες αισθητικής και ομορφιάς, που σ' ένα βαθμό ανακυκλώνονται και στη gay κοινότητα, ξεφεύγουν στο Samis από την απομόνωση και την αντιερωτική καθημερινότητα. Ακόμα και gay που απλώς υπερασπίζονται την εφήμερη απόλαυση που εξασφαλίζει το cruising ή τους φαίνεται αρκετά mainstream η σκηνή στο Γκάζι. Από την άλλη πλευρά αντικρίζουν νέους μετανάστες που συχνάζουν εδώ, είτε γιατί το θρησκευτικό κλίμα των κοινοτήτων τους είναι αρκετά απαγορευτικό και άκαμπτο που δεν τους επιτρέπει να εκδηλώσουν τη σεξουαλική τους ταυτότητα, είτε γιατί εξαιτίας της οικονομικής εξαθλίωσης που αντιμετωπίζουν εξωθούνται σ' ένα είδος πορνείας. Αυτό είναι το κοινό του Samis που διασταυρώνεται κάθε βράδυ σε μια οριένταλ διακόσμηση και μουσική υπόκρουση μ' ένα βαθύ κόκκινο φόντο. Και σ' αυτό το «εξοστρακισμένο» από τη δημόσια σφαίρα περιβάλλον έχουν γεννηθεί πέρα από συγκυριακές σεξουαλικές διευθετήσεις, συντροφικές παρέες, σχέσεις πάθους και έρωτες.
Είναι σε τελευταία ανάλυση, ένας χώρος έκφρασης της απωθημένης σεξουαλικότητας που στην υπόλοιπη πόλη και στο αυστηρό φως του ήλιου αφορίζεται ως «αιρετική» και εγκλωβίζεται στον υποκριτικό καθωσπρεπισμό. Όταν αυτή η σεξουαλικότητα διαμεσολαβείται από το χρήμα, τότε de facto αποκτά μια διάσταση εκμετάλλευσης και εμπέδωσης εξουσιαστικών πρακτικών. Αν ξεμπερδέψουμε όμως γρήγορα από το άγχος άρθρωσης ενός ηθικοπλαστικού λόγου, είναι σαφές ότι το Samis είναι απλώς το αντεστραμμένο κρυφό είδωλο μιας συχνά σεμνότυφης, ομοφοβικής και ενίοτε ρατσιστικής κοινωνίας, που επιμένει να αναστατώνεται με τον εαυτό της.
Το VICE συνάντησε τέσσερις ανθρώπους που έζησαν πολύ διαφορετικές και έντονες εμπειρίες στο μαγαζί και διηγούνται εδώ την αλήθεια τους που θα παραμένει πάντα φυλαγμένη πίσω από την ξύλινη πόρτα του Samis.
Α. (33 ετών)
Αυτό το μπαρ το άνοιξε το '95 -αν θυμάμαι σωστά- ο Samis. Ήταν κι ο ίδιος Ιρανός και γέμισε το μαγαζί με περσικά στοιχεία. Δεν ξεκίνησε σαν γκέι μπαρ. Οι Πέρσες το 'χαν για στέκι τους. Οι Έλληνες που πήγαιναν το έκαναν γκέι μπαρ. Δεν πέρναγε η μπογιά τους σε μαγαζιά τύπου "Λάμδα". Επίσης, πολλοί ήταν παντρεμένοι με παιδιά κι αυτό ήταν ένα απομονωμένο μέρος που δεν κινδύνευες να σε βρει η γυναίκα σου. Επίσης πολλοί διάσημοι έρχονταν στο Samis κρυφά και προσεκτικά. Οι παππούδες πλησίαζαν τα παιδιά από την Περσία για να κάνουν σεξ και τους έδιναν λεφτά. Έτσι τυποποιήθηκε αυτή η λειτουργιά. Βέβαια, γεννήθηκαν και έρωτες εδώ μέσα. Υπάρχουν ζευγάρια που είναι ακόμα μαζί. Στο Samis θα βρεις αγοραίο αλλά και αληθινό έρωτα.
Μετά έφυγε ο Samis και πήραν το μαγαζί ο Δημήτρης και ο Γιώργος. Ο Δημήτρης πέθανε και το μαγαζί έμεινε στο Γιώργο. Τώρα είναι πιο πολυεθνικό. Οι ρίζες όμως παραμένουν οι ίδιες. Δε θα ακούσεις για παράδειγμα εδώ μέσα Madonna. Η διαφορά είναι ότι στο Samis τον χοντρό δε θα τον κράξουν, γιατί πλέον στα υπόλοιπα gay club τα πρότυπα ομορφιάς είναι πολύ έντονα. Εδώ μπορούν όλοι να βρουν συντροφιά και όχι μόνο με λεφτά. Κι εγώ έτυχε να ερωτευτώ ένα αγόρι στο Samis. Ήταν ένας 17χρονος Κούρδος. Δύο χρόνια ζήσαμε μαζί και μετά τον απέλασαν. Δεν τον ξαναείδα ποτέ, μόνο από το ιντερνετ μαθαίνω τα νέα του. Το έζησα όμως πολύ έντονα. Τον αγαπούσα αλλά δεν τον εμπιστευόμουν. Φοβόμουν πχ ότι αν τον αφήσω μόνο του στο σπίτι, θα με κλέψει. Γνώρισα πολλά καλά παιδιά στο Samis, τα περισσότερα έφυγαν γιατί δεν υπήρχε προοπτική στην Ελλάδα. Ήταν μονίμως κυνηγημένοι από την Αστυνομία και αναγκάζονταν να πάνε με τον κάθε γέρο για να βγάλουν λεφτά.
Αν τους πεις: «Δεν έχω λεφτά, έχω ένα πιάτο φαί» , δεν τους πειράζει. Εξοργίζονται αν τους πεις: «Θα σου δώσω 20 ευρώ και τους δώσεις 5». Είναι δύσκολο και γι' αυτούς. Οι περισσότεροι στις πατρίδες τους είναι παντρεμένοι ή αρραβωνιασμένοι. Που να παραδεχτούν ότι είναι ομοφυλόφιλοι; Εδώ δεν είναι εύκολο για τους Έλληνες να είναι ανοιχτά gay, πόσο μάλλον γι' αυτούς. Γι' αυτό δεν το ομολογούν και ισχυρίζονται ότι το κάνουν μόνο για λεφτά.
Εγώ ο ίδιος έκανα παλιά αγοραίο έρωτα, ποτέ σε πιάτσα, μόνο στο σπίτι ή σε άλλους χώρους. Στην αρχή για να χτίσω πελατεία τους έπαιρνα όλους. Μετά έκανα επιλογή. Ήταν για μένα μια ηλίθια εφηβική επιβεβαίωση, ήθελα όχι απλώς να αρέσω στον άλλον αλλά να πληρώνει και για μένα. Έβγαλα πολλά λεφτά. Σταμάτησα πριν τέσσερα χρόνια. Ένιωθα ότι έχανα τον ερωτισμό μου. Έβλεπα τους άλλους σαν ευρώ. Η πορνεία σου αφαιρεί το δικαίωμα για πρωτοβουλία στο σεξ. Δεν το μετανιώνω όμως. Δε με παρέσυρε κανείς. Ήθελα να το ζήσω και το έζησα.
Γιώργος «Σιέλ» (43 ετών)
Στα 20 παντρεύτηκα μια κοπέλα και κάναμε ένα παιδί μαζί. Χωρίσαμε όταν ήμουν 25 ετών λόγω ενός σοβαρού ατυχήματος. Μέχρι τότε δεν υπήρχε μέσα μου καμία ομοφυλοφιλική επιθυμία. Ερωτεύτηκα στα 27 μου έναν άνδρα. Από εκείνη τη στιγμή γύρισαν όλα μέσα μου. Είμαι gay και το υποστηρίζω. Τότε έβγαλα και το «σιέλ». Στο Samis πήγα πρώτη φορά το 2006 με τον κολλητό μου. Μ' άρεσε το γεγονός ότι οι ξένοι που δεν είχαν τίποτα στη χώρα, πήγαιναν εκεί και διασκέδαζαν.
Το 2007, μια βραδιά που είχε πολύ κόσμο, με πλησίασε ένας Αφγανός. Εγώ τον έδιωχνα. Είχα μακροχρόνια σχέση και δεν πήγαινα με κανέναν από εκεί μέσα. Ο Αλί με ερωτεύτηκε και με διεκδίκησε πολύ. Όταν τον γνώρισα ούτε έπινε, ούτε καν κάπνιζε. Μια φορά έπεσε στις ρόδες του αυτοκινήτου μου και έκλαιγε. Με συγκινούσε πολύ με αυτά που έκανε για μένα. Μετά από δύο χρόνια αποφάσισα να είμαστε μαζί σε παράλληλη σχέση, γιατί δεν είχα χωρίσει από τον άλλον. Τον ερωτεύτηκα και εγώ πολύ. Ήταν πολύ συναισθηματικό παιδί. Σκεφτόμουν όμως γιατί να χαλάσω τη σχέση μου για κάτι που μπορεί να είναι εντελώς εφήμερο. Ο Αλί δεν είχε χαρτιά κι έμπλεκε συνέχεια με την Αστυνομία. Τον έβλεπα με τύπους που δε μ' άρεσαν και καταλάβαινα ότι είχε αρχίσει τα ναρκωτικά. Έβλεπα ότι είχε λεφτά και δεν έμπαινα στη διαδικασία να ρωτήσω από πού είναι. Ήταν πολύ θυελλώδης σχέση, με πάθος και ερώτα. Μια εβδομάδα ολόκληρη δε σηκωθήκαμε από το κρεβάτι.
Ο Αλί είχε μπλέξει για τα καλά, χανόταν για μεγάλα διαστήματα και μπαινόβγαινε στη φυλακή. Λίγο πριν τον χάσω προσπάθησα να τον βοηθήσω, ήθελα να μπει σ' ένα πρόγραμμα απεξάρτησης. Την τελευταία φορά που τον είδα τα πόδια του ήταν γεμάτα τρύπες. Μετά εξαφανίστηκε και πριν πέντε μήνες έμαθα ότι πέθανε.
Αυτό που θέλω να πω μ' αυτή την ιστορία είναι ότι όλοι οι άνθρωποι είναι ή πρέπει να είναι ίσοι. Ήταν για μένα ένα μάθημα ενάντια στο ρατσισμό. Με έκανε καλύτερο άνθρωπο κι αυτός βγήκε από την πορνεία όταν γνωριστήκαμε. Με τρώει ότι έχασα τον άνθρωπο που μ' αγάπησε τόσο πολύ. Γι' αυτό θα έρχομαι πάντα σ' αυτό το μαγαζί. Γιατί κάθε φορά που βλέπω την πόρτα , λέω «Θα θελα να ήσουν εδώ».
Χ. (36 ετών)
Το 2008 πήγα πρώτη φορά στο Samis. Έκανα πολλές φορές σεξ με άνδρες από κει. Σχεδόν όλοι ήταν ξένοι. Όχι με λεφτά όμως. Επειδή ήμουν νέος, με προσέγγιζαν αυτοί. Τους έβγαζα μια γυναικεία φυσιογνωμία κι αυτό τους άρεσε. Οι χώρες τους και οι θρησκείες τους ήταν πολύ συντηρητικές και οι περισσότεροι δεν παραδέχονται ότι είναι gay. Έχουν μεγάλο κόμπλεξ γιατί ούτε οι Ελληνίδες δέχονται να πάνε μαζί τους. Με τους περισσότερους έκανα σεξ για ένα βράδυ.
Μια νύχτα ξεχώρισα ανάμεσα στον κόσμο ένα μελαχρινό αγόρι που δεν ήξερε καθόλου ελληνικά. Ήταν αμοιβαία προσέγγιση. Στην αρχή ήθελα απλώς να πάω μαζί του για ένα βράδυ και την άλλη μέρα να μην υπάρχει. Το ξεκίνησα κάπως σαν πλάκα. Δεν ήμουν και στα καλύτερα μου τότε. Ένιωθα μοναξιά και ήθελα να περνάω το χρόνο μου μαζί του μέχρι να φύγει από τη χώρα. Ο ίδιος μου εκμυστηρεύτηκε ότι όταν ήταν μικρός στο Ιραν έκανε σεξ μ' ένα αγόρι αλλά ισχυριζόταν ότι στην Ελλάδα οι φίλοι του τον έβγαλαν στο κλαρί.
Με τα πολλά μείναμε μαζί από το Μάιο μέχρι τα Χριστούγεννα που κατάφερε να φύγει για Γερμανία. Ήμασταν όμως σαν κανονικό ζευγάρι, κυκλοφορούσαμε μαζί κλπ. Κι αυτός δεν ξαναπήγε ποτέ στο Samis χωρίς εμένα. Σταμάτησε την πορνεία. Στην αρχή όταν έφυγε, δε μ' ένοιαζε. Εκείνος έλεγε ότι θα φτιάξει τα χαρτιά του και θα ξαναγυρίσει στην Ελλάδα. Μετά από λίγο καιρό καταλήξαμε να επικοινωνούμε κάθε μέρα. Του έλεγα ψέμματα για να μη τον στεναχωρήσω αλλά συνειδητοποιούσα την απώλεια του. Μου έκανε πρόταση να πάω εγώ στη Γερμανία και το σκεφτόμουν γιατί εδώ τα πράγματα γίνονταν αφόρητα. Του υποσχέθηκα ότι θα πάω αλλά δεν τα κατάφερα και αυτός διέκοψε ξαφνικά την επικοινωνία. Μου λείπει, όχι μόνο ερωτικά αλλά και συντροφικά. Έχω κι εγώ προβλήματα στην Ελλάδα κι όταν ξαπλώναμε μαζί τα βράδια και μιλάγαμε, ξαλάφρωνα κι εγώ.
Στο Samis πηγαίνω ακόμα. Το προτιμώ από τα υπόλοιπα gay club γιατί οι ξένοι μου βγάζουν μεγαλύτερη αρρενωπότητα. Μ' αρέσει ο έρωτας και η αλλαγή. Όσο περνάει η μπογιά μου θα τα καταφέρνω. Εγώ είμαι Τσιγγάνος, μπορεί να μη μεγάλωσα σε καταυλισμό αλλά η οικογένεια μου κουβαλάει αυτή την κουλτούρα και τα έθιμα τους. Είναι πολύ δύσκολο ένας Τσιγγάνος να ζήσει ανοιχτά ως ομοφυλόφιλος στη φυλή του. Υπάρχει όρκος οικογένειας. Στο Samis έχει και Τσιγγάνους και ελληνόπουλα ακόμα που κάνουν σεξ με λεφτά. Λένε ότι είναι straight και το κάνουν μόνο για τα χρήματα. Φαντάσου ότι εγώ έχω πάει με κάποιον απ' αυτούς , κι ούτε σε μένα που είμαστε από την ίδια φυλή δεν παραδέχτηκε ότι είναι gay.
Β. (22 ετών)
Είμαι μισός Τσιγγάνος – μισός Έλληνας. Τελείωσα το δημοτικό – όχι ολόκληρο δηλαδή, μη σου λέω ψέματα. Κόλλησα στα ναρκωτικά και σταμάτησα. Στην εφηβεία είχα μια φίλη τρανς και μου πρότεινε να βγάλω λεφτά κάνοντας σεξ με άνδρες. Στα 15 πήγα πρώτη φορά μ' έναν πελάτη που μου γνώρισε αυτή και μου έδωσε 50 ευρώ. Αυτή μου έμαθε τη δουλειά αλλά μετά από ένα διάστημα, μου άφησε ένα σημείωμα και εξαφανίστηκε.
Ακόμα αυτό κάνω. Έχω δουλέψει και στα τρία μπαρ της περιοχής εδώ στη Φυλής. Μου χει τύχει να πάω και με παππούδες και παντρεμένους και απ' όλα. Έχω πάει όμως και με νέους. Εντάξει βγάζω λεφτά. Μόνο γι' αυτό το κάνω. Δεν είμαι ομοφυλόφιλος. Δε μ' αρέσει κιόλας. Ειδικά με τους μεγάλους ξενερώνω τη ζωή μου. Έχω ταυτόχρονα ελεύθερη σχέση με γυναίκα. Ίσως , αν είχα τελειώσει το σχολείο να μην έκανα αυτή τη δουλειά. Δεν έχω ψάξει και τίποτα άλλο , όμως, μη σου πουλάω μαλακίες. Εννοείται ότι οι δικοί μου δεν ξέρουν τίποτα. Οι Τσιγγάνοι είναι πολύ αυστηροί με το θέμα gay.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου