| |
Την τελευταία ημέρα του Αντιρατσιστικού Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, 27 Ιουνίου 2010, η μαθητική ομάδα «Οι Κυρίες της Αυλής» παρουσίασε ένα βίντεο με αποσπάσματα από μαγνητοσκοπημένες απαντήσεις μαθητών στους οποίους υποβλήθηκαν ερωτήματα σχετικά με την ομοφυλοφιλία και την ομοφοβία. Μία από αυτές τις ερωτήσεις ήταν και η εξής: «Γνωρίζετε ότι ο Καβάφης ήταν ομοφυλόφιλος; Πιστεύετε ότι θα έπρεπε να διδασκόμαστε τα ερωτικά του ποιήματα στο σχολείο;». «Δεν μας ενδιαφέρει τι έκανε ο Καβάφης στο κρεβάτι του, έτσι κι αλλιώς ήταν μέγιστος» ειπώθηκε πολλές φορές. Μπορούμε να πούμε ότι και μόνο αυτή η φράση αντανακλά μια στάση, μια στάση που ίσως να ονομάζαμε τη στάση της «καλής πρόθεσης». Γιατί αυτός που παίρνει αυτή τη στάση έχει μάθει ότι δεν πρέπει να είναι ρατσιστής και έχει την πρόθεση να απαντήσει «μη ρατσιστικά». Απαντά με βάση αυτό που πιστεύει ότι είναι ρατσισμός. Έχει φοιτήσει στο ελληνικό σχολείο από τα τέλη της δεκαετίας του ’90 και μετά, σε ένα σχολείο δηλαδή που προσπαθεί με διάφορους τρόπους να είναι πολιτικά ορθό, που έχει κολλημένες στους διαδρόμους του αφίσες με αγκαλιασμένα λευκά και μαύρα παιδάκια και που σε μαθαίνει ότι «δεν κρίνουμε τον άλλον γι’ αυτό που είναι». Τι σημαίνει όμως δεν κρίνουμε τον άλλον για αυτό που είναι; Αυτή είναι κατά τη γνώμη μου μια εντελώς κενή φράση, μια φράση πάνω στην οποία θεμελιώνεται ένας δεύτερης γενιάς ρατσισμός, ένας ρατσισμός της ανεκτικότητας αλλά της μη αποδοχής. Και αυτό φαίνεται στην περίπτωση Καβάφη. Δεν κρίνουμε λοιπόν τον Καβάφη για αυτό που είναι. Μας ενδιαφέρει τι έκανε στο γραφείο του και όχι στην κρεβατοκάμαρά του. Θέλουμε να μπούμε στο σπίτι του Καβάφη από το παράθυρο του γραφείου χωρίς να περάσουμε καθόλου από την κρεβατοκάμαρα. Θέλουμε να προσπεράσουμε, να ανεχτούμε και όχι να αποδεχτούμε την ομοφυλοφιλία του, λόγω και μόνο λόγω της αξίας του ποιητικού του έργου. Προτείνουμε δηλαδή στον Καβάφη μια ανταλλαγή, μας δίνει τις «Θερμοπύλες» ή την «Ιθάκη» κι εμείς ανεχόμαστε την ομοφυλοφιλία του σαν ένα είδος ποιητικής άδειας. Το ίδιο συμβαίνει και με τα κείμενα της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας που αναφέρονται σε ομοφυλοφιλικές σχέσεις. Αν και εφόσον συζητηθεί το θέμα, αυτό γίνεται πάντα με διευκρίνιση όπως: «οι αρχαίοι Έλληνες ήταν μεγάλοι κι ας είχαν αυτά τα γούστα». Τι θα πει «κι ας είχαν αυτά τα γούστα»; Ό,τι θα πει και δεν κρίνουμε τον άλλο «γι’ αυτό που είναι». Εγκαθιδρύουμε μια ανταλλακτική σχέση. Παίρνουμε από τον Πλάτωνα αυτό που θέλουμε να μας δώσει, το επονομαζόμενο «μεγαλείο», και σε αντάλλαγμα ανεχόμαστε τις ομοφυλοφιλικές σχέσεις, τα επονομαζόμενα «γούστα». Τι μας μαθαίνουν αυτές οι ανταλλαγές; Μας μαθαίνουν μόνο να προεκτείνουμε αυτή τη λογική πέρα από τη λογοτεχνία. Μικρές χιλιάδες ανταλλαγές, μικρές χιλιάδες προϋποθέσεις για να είσαι αυτό που είσαι και για να το δέχομαι. Και η στάση της καλής πρόθεσης γίνεται στάση της ανταλλαγής. Ποτέ όμως καμία ανταλλακτική λογική δεν οδήγησε στην πραγματική γνώση. Δεν γνωρίζεις έτσι ολόκληρη την ποίηση ενός ολόκληρου ανθρώπου, ούτε την ιδιαιτερότητα μιας «μεγαλειώδους» εποχής. «Τα ποιήματα που διδάσκονται στο σχολείο πρέπει να είναι καθαρά εκπαιδευτικού περιεχομένου» λέει κατηγορηματικά στην κάμερα ένας μαθητής. Κι ας μην ήθελε να πει αυτό, θα εκμεταλλευτώ τα λόγια του. Πρέπει να είναι εκπαιδευτικού περιεχομένου, άρα να μας παρέχουν παιδεία. Να μας μαθαίνουν τον κόσμο ενός ποιητή, το πνεύμα μιας εποχής. Να κρίνουν τον άλλον για αυτό που είναι. Για όλο αυτό που είναι. Πρέπει δηλαδή να μας βάζουν στο σπίτι του Καβάφη και όχι μόνο στο γραφείο του. ●
Της Ιωάννας Μπαρτσίδη, μαθήτριας Λυκείου |
Καλώς ήρθατε στο blog μας. Στα δεξιά της σελίδας θα βρείτε τα περιεχόμενα blog για να κατεβάσετε και να δείτε gay,lesbian,trans ταινίες,σειρές,e-books,live streaming για να παρακολουθήσετε εκπομπές,καθώς και άρθρα από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο,έχετε την δυνατότητα να κάνετε νέες γνωριμίες μέσα από το chat που παρέχουμε καθώς και να αφήσετε την προσωπική σας αγγελία στο msg.Καλή σας περιήγηση!

Πέμπτη 16 Ιουνίου 2011
Η κρεβατοκάμαρα του Καβάφη
Αυτοβιογραφία από τον Γιώργο Μαρίνο
| |
![]() |
Φέρετρο για ομοφυλόφιλους!!!
| |
Το πιο αντισυμβατικό φέρετρο στον κόσμο κατασκεύασε εργολάβος κηδειών στην Κολωνία. Απευθύνεται στην γκέι κοινότητα και αναμένεται να κάνει χρυσές δουλειές, καθώς ένας στους δέκα κατοίκους της πόλης είναι ομοφυλόφιλοι.
Το πιο εντυπωσιακό ... "μοντέλο" τους είναι ένα φέρετρο, στολισμένο με φωτογραφίες ημίγυμνων γυμνασμένων ανδρών, σε αθλητικές πόζες που παραπέμπουν σε πίνακα της ιταλικής Αναγέννησης. "Θεωρούμε ότι θα πρέπει να είναι κανείς σε θέση να αποκτήσει ένα φέρετρο που του επιτρέπει να κάνει το τελευταίο του ταξίδι με έναν τρόπο που να εκφράζει το πώς έζησε", εξηγεί ο εργολάβος κηδειών Τόμας Μπραντλ στο Ρόιτερς. Το αντισυμβατικό φέρετρο, το οποίο κοστίζει 1.650 ευρώ, έχει προκαλέσει εντύπωση σε όσους το έχουν δει μέχρι σήμερα. Ο 32χρονος Μπραντλ και ο 34χρονος συνεταίρος του, ο Μίκαελ Κένιγκσφελντ, είπαν ότι αποφάσισαν να απευθυνθούν στην αγορά των ομοφυλόφιλων ανδρών προκειμένου να ικανοποιήσουν τα όλο και πιο περίεργα αιτήματα που λάμβαναν. Δεδομένου ότι περίπου ένας στους δέκα κατοίκους της Κολωνίας είναι ομοφυλόφιλος, οι Μπραντλ και Κένιγκσφελντ, εκτιμούν ότι η δουλειά τους θα πάει καλά. Το ζευγάρι όμως απευθύνεται και σε ετεροφυλόφιλους, πάντα με μία διάθεση πρωτοτυπίας και προτείνει, για παράδειγμα, ένα φέρετρο για γιαγιάδες με τις φωτογραφίες των...εγγονών τους. |
Το πρωί διαιτητής, το βράδυ... Λαλέσκα!
| |
![]() "Το γυναικείο όνομά μου είναι Λαλέσκα, μόνο τις νύχτες, όταν βγαίνω να χορέψω στην πόλη μου, την Μπεμπερίμπε", αποκάλυψε ο 32χρονος, ο οποίος, πάντως, δήλωσε ότι δεν έχει αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα λόγω της ομοφυλοφιλίας του: "Από όλους τους διαιτητές του σωματείου μου, είμαι ο μόνος ομοφυλόφιλος. Κανείς ποτέ δεν μου είπε τίποτα. Με σέβονται σαν να ήμουν γυναίκα. Στο ποδόσφαιρο δεν έπεσα ποτέ θύμα ρατσισμού ή προκαταλήψεων". Παράλληλα, αναφέρθηκε σε ένα περιστατικό όπου σε κάποιο κλαμπ όντας ντυμένος γυναίκα συνάντησε κάποιους ποδοσφαιριστές που τον αναγνώρισαν, αλλά δεν αντέδρασαν όπως θα περίμενε, απλά του έδωσαν συγχαρητήρια που έχει το κουράγιο να σφυρίζει παρά τη διπλή ζωή του. "Είναι πολύ όμορφο, όταν κάποιοι ποδοσφαιριστές ξέρουν ποιός είμαι, ποτέ δεν με αποδοκιμάζουν όπως τους άλλους που τους αποκαλούν `μαλ...ς` ή `πού.....ς`. Απλά κάποιες φορές με φωνάζουν `κλέφτη` όταν σφυρίζω κάτι που δεν τους αρέσει", κατέληξε ο Γκάμα, που έχει άλλους 7 αδελφούς, 3 από τους οποίους είναι επίσης ομοφυλόφιλοι. |
Gay προορισμός η Ελλάδα!
| |
|
Έρευνα: Γιατί χωρίζουν πιο εύκολα οι gay;
| |
Οι ειδικοί Οι μελέτες που αφορούν στα gender studies είναι αρκετές και πλούσιες όσον αφορά στα ετερόφυλα ζευγάρια, ενώ είναι μηδαμινές σε ό,τι αφορά στους ομοφυλόφιλους. Ποια χαρακτηριστικά διαφοροποιούν τη σχέση των μεν από τους δε; Τι διαθέτουν οι ετερόφυλοι και διατηρούν ενάντια, σε κάθε στατιστική, τη σχέση τους και παρά τις αντιξοότητες, ενώ οι λεσβίες ή οι ομοφυλόφιλοι δεν διστάζουν να τη διαλύσουν παρά τη σύνδεση και τη συμβίωση στην οποία έχουν εμπλακεί; Ποιος άραγε παραμένει πιο υγιής; Τι είναι αυτό που δένει τα ζευγάρια στο χρόνο και πώς θα κατορθώσουν, όσοι το επιθυμούν, να μείνουν σε μόνιμη σχέση βρίσκοντας τη θαλπωρή που αναζητούν όλοι οι άνθρωποι, ανεξαρτήτως φύλου και σεξουαλικής προτίμησης; Η έρευνα στα gay studies είναι φτωχή. Μόλις το 2003 δημοσιεύτηκε η πρώτη έρευνα που παρατήρησε την αλληλεπίδραση στις σχέσεις των ομοφυλόφιλων ζευγαριών μέσω συνεντεύξεων δείγματος ανθρώπων από τους οποίους καταγράφηκαν οι εκφράσεις, οι συναισθηματικές διακυμάνσεις, το λεξιλόγιο που χρησιμοποιούσαν, ο τόνος της φωνής καθώς και η καρδιακή λειτουργία απέναντι σε εκφράσεις ή και περιστατικά που διηγούνταν ο/η σύντροφός τους. Η έρευνα αυτή ανήκει στον Τζον Γκότμαν, φημισμένο θεραπευτή ζευγαριών ο οποίος τότε ανήκε στο δυναμικό του Πανεπιστημίου της Ουάσινγκτον. Αυτός μαζί με τον καθηγητή Ψυχολογίας Ρόμπερτ Λέβενσον του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια ερεύνησαν 40 ζευγάρια ομοφυλόφιλων ανδρών και 40 ομοφυλόφιλων γυναικών. Το αποτέλεσμα έδειξε ότι οι ομοφυλόφιλοι είναι πιο ευγενικοί και διαχειρίζονται καλύτερα τους τσακωμούς μέσα στο ζευγάρι σε σχέση με τους ετερόφυλους. Είναι λιγότερο επικριτικοί, πιο μεγαλόψυχοι, δεν εγκαταλείπουν το χιούμορ ακόμα και στις πιο οργισμένες σκηνές και δεν φοβούνται ή υποτάσσονται στην πυγμή του/της συντρόφου τους. Συγκριτικά, η έρευνα κατέδειξε ότι σε σχέση με τους ομοφυλόφιλους άνδρες, οι λεσβίες είναι αυτές που διατηρούν ακόμα περισσότερο το χιούμορ τους στους τσακωμούς και πολλοί το αποδίδουν στην «επιρροή της Έλεν Ντε Τζενέρις». «Ορκίσου να μην χωρίσουμε» Παρόλη την ευγένεια στις κρίσεις, τα στατιστικά στοιχεία είναι αμείλικτα. Το 2004 η έρευνα του καθηγητή Ψυχολογίας Λόρενς Κουρντέκ του Πανεπιστημίου του Οχάιο κατέδειξε ότι σε μια 12χρονη περίοδο πάνω από το 21% των ομοφυλόφιλων ζευγαριών χωρίζουν ενώ κάτω από 14% είναι το ποσοστό για τους ετερόφυλους. «Είναι πιο εύκολος για μας ο χωρισμός;», αναρωτιέται ένας gay που θέλει να διατηρήσει την ανωνυμία του. Το σίγουρο είναι ότι τα ομοφυλόφιλα ζευγάρια έχουν αδυναμία στην επανόρθωση της σχέσης. Οι κρίσεις που αντιμετωπίζουν τους οδηγούν πιο γρήγορα στη ρήξη, ενώ δεν διαθέτουν τα ψυχολογικά χαρακτηριστικά της επιμονής, της υπομονής ακόμα και της πίστης ότι όλα θα γίνουν καλύτερα. Επιπλέον, επειδή οι περισσότεροι δεν έχουν παιδιά, δεν έχουν εμφανείς συνδετικούς ιστούς για τους οποίους αξίζει να βάλουν στην άκρη το εγώ τους, την ελάττωση της ερωτικής επιθυμίας ή το βάλτωμα και τη ρουτίνα που κάθε ανθρώπινη σχέση γνωρίζει. Επιπλέον, ως παιδιά οι περισσότεροι ομοφυλόφιλοι έχουν βιώσει την απόρριψη, την αμφισβήτηση, την εγκατάλειψη, ακόμα και την ανασφάλεια, συναισθήματα που πυροδοτούνται στις κρίσεις και στους τσακωμούς. Να μην ξεχνάμε βέβαια ότι πολλά ετερόφυλα ζευγάρια διστάζουν να χωρίσουν και μόνο εξαιτίας της νομικής διάστασης του πράγματος, που απαιτεί να πάνε σε δικηγόρο και να χωρίσουν περιουσίες. Είναι βέβαιο ότι τα επόμενα χρόνια και οι έρευνες θα πληθύνουν αλλά και τα ετερόφυλα ζευγάρια θα χωρίζουν πιο εύκολα διότι ο τρόπος ανατροφής των ανθρώπων διαθέτει ναρκισσιστικές όψεις και στοιχεία εγκατάλειψης. Είναι χαρακτηριστικό, πάντως, ότι πάνω 4.000 κλαμπ σχολείων στην Αμερική έχουν δημιουργηθεί για παιδιά που είναι gay. Αυτό συμβαίνει για να οδηγήσουν τα παιδιά στην κοινωνικοποίηση και την αποδοχή της ταυτότητάς τους. Εντούτοις, οι ψυχολόγοι αυτών των σχολείων σχολιάζουν ότι τα παιδιά αυτά σε βιωματικές αναφορές κατά βάθος πιστεύουν ότι η επιθυμία προς το ίδιο φύλο είναι κάτι αηδιαστικό για τα άλλα παιδιά, κάτι που τα οδηγεί να πιστεύουν ότι είναι και τα ίδια αηδιαστικά. Προφανώς, χρειάζεται ακόμα πολύ δουλειά, κοινωνική και επιστημονική, στο να γίνει αποδεκτή ευρύτερα η ομοφυλοφιλία, παρόλο που όλοι στον προφορικό τους λόγο αισθάνονται εξοικειωμένοι με τη διαφορετικότητα. Γράφει η Μαριανέλα Σπυροπουλου Πηγή: www.iefimerida.gr |
Η κρυφή ζωή των γκέι καθολικών ιερέων στο Βατικανό
| |
Στην ομοφυλοφιλία μελών της Καθολικής Εκκλησίας εστιάζει το νέο βιβλίο του Καρμέλο Αμπάτε με τίτλο «Σεξ και Βατικανό, το μυστικό ταξίδι στο βασίλειο των αγνών», ένα έργο το οποίο πρόκειται να κυκλοφορήσει σύντομα στην Ιταλία και ήδη έχει προκαλέσει αντιδράσεις. Το νέο βιβλίο του δημοσιογράφου Καρμέλο Αμπάτε περιγράφει, με βάση ανώνυμες μαρτυρίες, ομοφυλοφιλικές σχέσεις ανάμεσα σε ιερείς ή με λαϊκούς που είναι συχνές. Ο συγγραφέας ισχυρίζεται ότι έχει διεισδύσει στους χώρους των γκέι με μια κρυφή κάμερα, αναφέρεται σε ρομαντικές σχέσεις ιερέων με γυναίκες, την ύπαρξη τέκνων από αυτές τις σχέσεις ενώ κάνει λόγο ακόμα και για παράνομες αμβλώσεις. «Ιερείς όλων των εθνικοτήτων», δηλώνει ο ιταλός εκδότης Πιέμε (Piemme), «μοιράζονται τη ζωή τους στις αίθουσες της Via della Conciliazione (τη λεωφόρο που οδηγεί στην Βασιλική του Αγίου Πέτρου), καθώς και στη νυχτερινή ζωή των κλαμπ της Ρώμης». Ο Καρμέλο Αμπάτε προτίθεται να καταγγείλει την κουλτούρα της μυστικότητας και της άρνησης της πραγματικότητας από την Εκκλησία, έναντι των σεξουαλικών επιθυμιών των ιερέων, παραθέτει όμως μόνο ανώνυμες μαρτυρίες. Στο περιοδικό Panorama, ο ίδιος δημοσιογράφος είχε ήδη προσελκύσει την προσοχή τον περασμένο Ιούλιο με το ίδιο θέμα. Είχε πουλήσει την ιστορία του με τον ομολογουμένως προκλητικό τίτλο «Οι τρελές νύχτες των ομοφυλόφιλων ιερέων». Η επισκοπή της Ρώμης δήλωσε ότι είναι «αποφασισμένη να διώξει με αυστηρότητα κάθε συμπεριφορά ανάξια της ιερατικής ζωής». Ερωτηθέν για το βιβλίο, το Βατικανό αρνήθηκε να σχολιάσει. Στην διάσκεψη των ιταλών επισκόπων, ένας εκπρόσωπος αρνήθηκε πάντως να «του κάνει διαφήμιση». «Δεν μπορούμε να αντιδρούμε για όλα τα βιβλία που μιλούν άσχημα για την Εκκλησία», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο. Την ύπαρξη ομοφυλόφιλων ιερέων δεν αρνείται το Βατικανό, ο Πάπας Βενέδικτος XVI τάχθηκε μάλιστα υπέρ μιας καλύτερης επιλογής πριν από την είσοδο στα εκπαιδευτήρια, ώστε οι νέοι άνδρες που καλούνται να ζήσουν σε ένα αρσενικό κόσμο να μην κρύβουν την σεξουαλικότητα τους. Ερωτηθείς από το Γαλλικό Πρακτορείο, ο ειδικός για το Βατικανό Μάρκο Τοσάτι υπογράμμισε τις «γενικεύσεις» των ισχυρισμών αυτού του τύπου, οι οποίοι παραλείπουν επίσης να αναφέρουν ότι οι ιερείς «μπορούν επίσης να έχουν ομοφυλοφιλικές τάσεις, και να είναι αγνοί και ευσεβείς». |